|
|
PokerNet Forum
»
Spelstrategie
»
Coachingvideo's met VeryCrispy
»
Coaching video 6 is uit!
|
|
 Rang: Admin
|
De 6e coachingvideo uit een serie voor low stakes spelers van VeryCrispy is uit. Plus: Crispy geeft privécoaching weg!
Vragen of opmerkingen over deze video kunnen in deze thread.
PokerCollege >> Pokernet >>
Pokeren leren? PokerNet kijken! (of PokerCollege natuurlijk...)
|
|
 Rang: Forumheld
|
Jeuj eindelijk weer, ga hem morgen gelijk bekijken!
|
|
 Rang: Erg fraai
|
Meteen even een tweede url die steven vergeten was om erbij te zetten, mogelijk dat een mod hem er nog even bij kan zetten:
http://www.pokercollege.nl/verycrispy_boss.aspx
Hierin bespreek ik de lobby, de tafels van fortune en hoe je Holdem Manager insteld zodat het werkt op Fortune Poker.
Hier moet ik even een note bij maken en ik realiseerde me achteraf pas dat ik het in de video er niet over heb gehad, maar ik moet wel even een verwijzing geven naar nederpoker.nl, naar de tutorial van habana poker instellen.
Marnix van der broek doet een hele goede job in oa het uitleggen van de installatie van alle software pakketen op nederpoker.nl. Ik heb zijn video als basis gebruikt, wat dingen geschrapt, wat andere dingen toegevoegd en het in mijn eigen woorden verwoord.
Sowieso kan ik voor mensen die houden van nederlandstalige pokervideos een abbonement op nederpoker aanraden. Ik vind het materiaal wat op hun site staat toch wel erg fraai, gemaakt door absolute topspelers en voor alle stakes. Ik heb in het verleden eens wat kritiek geuit op de videos op nederpoker, dit is min of meer uitgesproken en het feit dat ik het met sommige dingen niet eens ben wil natuurlijk niet zeggen dat ik ze kwalitatief niet erg goed vind! In tegendeel, het is zijn prijs (paar tientjes in de maand) dubbel en dwars waard.
Ok genoeg reclame voor nederpoker , even over deel 6 uit mijn eigen videoserie hier op pokercollege. Het heeft inderdaad wat langer op zich laten duren dan de andere delen, dat kwam ten eerste omdat ik het druk had met de studie, problemen met mijn pc en steven had wat moeite met de video up te loaden.
Ik ga in deze video aan 5 handed tables zitten ipv 6 handed tables, wat een hele andere dynamiek aan de tafel brengt! Ik hoop dat jullie er wat van opsteken!
Ik moet meteen 1 note maken en ik baalde er wel een beetje van achteraf: mijn uitleg op minuut 30 bij een AQ hand is niet helemaal kompleet voor de lowstakes. Ik 3bet daar namelijk een speler die op de CO opent en ik heb een heel verhaal over waarom ik raise ipv call. Dit klopt allemaal wel imo, er zit alleen een groot verschil met de mid/high stakes dat de villain hier ook nog kan besluiten te callen en een pot oop tegen de 3better te spelen, in dit geval ik. Je ziet dit niet vaak op de mid/high stakes, maar zeker op de lowstakes gebeurt dit wel.
Wat voor invloed heeft dit op mijn analyse:
Mijn analyse was dus in de hand, dat ik zou 3betten, als ik inschat dat hij GEEN speler is die alles fold en alleen betere handen gaat 4betten, maar dus ook slechtere handen gaat 4betten.
Hier moet natuurlijk bijkomen dat ik het ook dikke prima vind als hij calt met slechtere handen, waar ik met AQ op voor lig. Laat hem maar een call maken met AJ/AT/KQ/QJ, dat vind ik super fraai!
prepare for awesomeness
|
|
 Rang: Pokerjoker
|
weer leuke moves gezien, gewoon dat 4 betten op de button is iets wat ik te weinig doe en dus fold op een 3bet ! ga ik uitproberen ! die riverbetuitleg met trips tienen is meesterlijk, idd wordt er heel vaak gecheckt op de river en een AI gecallt waaronder mijzelf.
thnx weer VC
groet
btw: speel je de Master Cassics of poker in A-dam ?
|
|
 Rang: Heer van Stand
|
Is het spel zo anders tussen een 5 en 6 handed tafel, dat je niet dezelfde style kan aannemen?
ik heb de video nog niet bekeken maar vroeg het mijzelf af.
|
|
|
ik kijk morgen over maandag even, ben zeer blij met je filmpjes VC ik kan mijn speelstijl erg identificeren met wat jij doet en het versterkt mijn vertrouwen dat ik deze stakes kan beaten enorm. ofwel: ga zo door.
It is monopoly all over again!
|
|
|
Quote: btw: speel je de Master Cassics of poker in A-dam ?
nee, geen tijd/zin in live games 
prepare for awesomeness
|
|
|
GVR_UNIT wrote:Is het spel zo anders tussen een 5 en 6 handed tafel, dat je niet dezelfde style kan aannemen?
ik heb de video nog niet bekeken maar vroeg het mijzelf af.
het scheelt per speler 100 big blinds per 2000 handjes aan verplichte inzetten
prepare for awesomeness
|
|
|
Daar is ie weer! 
It's all about hardstyle
|
|
|
VN, gelukkig ben ik je niet tegengekomen
|
|
|
Damn, zeker de beste video tot nu toe dit. Je plays komen ook steeds goed uit maar zoals je zegt dat is idd het gevolg van gezonde aggressie
|
|
 Rang: Untouchable
|
Het valt me op dat het callen van (preflop) 3bets helemaal niet in je op komt bij het analyseren van situaties. Bijvoorbeeld met de K6o hand, waarbij je de button opent en je wordt ge3bet. Uiteraard is hier callen 'nicht im Frage', maar je kaart de optie ook verder niet aan. Zelf denk ik dat 3bets callen in positie met handen die goed kunnen floppen zeer winstgevend kan zijn (hier zitten uiteraard een hoop randvoorwaarden aan, zoals de lichtheid waarmee villains 3betten, het balanceren van je range, etc.). Dat is de ene kant van het verhaal.
De andere kant, dat villains jouw 3bets callen, noem je gelukkig in je tweede post, over de hand waarbij je op de button AQ coldcalled vs. de CO open van een degelijke speler. Je begint hier over zijn calling range, die je imo VEEL te decent inschat. Verder denk ik ook niet dat je op 50 NL ooit winstgevend kan 3betten met AQ in de veronderstelling dat je voorstaat als je het all-in kan 5betten. Een 3bet is volgens mij winstgevend daar omdat je kapitaliseert op de fouten die hij gaat maken in de 3bet pot, daarnaast ga je hem gewoon keihard ownen omdat je in positie zit en het initiatief hebt. Verder ontneem je de blinds de kans om te squeezen, maar dat is op 50 NL nog niet echt significant. Overigens vind ik coldcallen daar ook prima, daar gaat het niet om, zoals je terecht noemt crushed jouw hand zijn range daar, en is het zeker winstgevend om te callen daar en een potje in positie te spelen. Al vraag ik me dan af, wat doe je met bijvoorbeeld boeren in diezelfde spot, en waarom?
Tweede puntje, in een hand open je KTo, je flopt dan QT8r IP en bet de flop, je checkt de turn en bet dan de river voor value. Vervolgens redeneer je dat de EV van een bet/bet/check lijn en een bet/check/bet niet ver van elkaar zal liggen. Daar ben ik het zeer mee oneens, een bet/bet/check lijn zal veel minder calls krijgen van Tx en 8x handen, puur omdat villain nog eventueel een derde bet zal moeten callen op de river en dus niet graag met een zwakke hand gaat callen als hij daar eigenlijk alleen een bluf verslaat (voor enorme stations gaat dit niet op uiteraard). Een bet/bet/check lijn is veel sterker, puur omdat villain nog niet weet wat er op de river gaat gebeuren. Een bet/check/bet lijn ziet er daarentegen veel bluffier uit, en omdat de showdown gelijk na de river komt zal villain veel eerder geneigd zijn om te callen met weake holdings als hij je niet gelooft. Bij een hand zoals jij daar hebt, middle pair met een sterke kicker, is de bet/check/bet lijn naar mijn mening veruit superieur aan de bet/bet/check lijn.
|
|
|
Sjorris wrote:Het valt me op dat het callen van (preflop) 3bets helemaal niet in je op komt bij het analyseren van situaties. Bijvoorbeeld met de K6o hand, waarbij je de button opent en je wordt ge3bet. Uiteraard is hier callen 'nicht im Frage', maar je kaart de optie ook verder niet aan. Zelf denk ik dat 3bets callen in positie met handen die goed kunnen floppen zeer winstgevend kan zijn (hier zitten uiteraard een hoop randvoorwaarden aan, zoals de lichtheid waarmee villains 3betten, het balanceren van je range, etc.). Dat is de ene kant van het verhaal. Zoals je zegt handen die goed kunnen floppen dus daar zit K6o niet bij lijkt me? 
Quote:De andere kant, dat villains jouw 3bets callen, noem je gelukkig in je tweede post, over de hand waarbij je op de button AQ coldcalled vs. de CO open van een degelijke speler. Je begint hier over zijn calling range, die je imo VEEL te decent inschat. Verder denk ik ook niet dat je op 50 NL ooit winstgevend kan 3betten met AQ in de veronderstelling dat je voorstaat als je het all-in kan 5betten. Een 3bet is volgens mij winstgevend daar omdat je kapitaliseert op de fouten die hij gaat maken in de 3bet pot, daarnaast ga je hem gewoon keihard ownen omdat je in positie zit en het initiatief hebt. Verder ontneem je de blinds de kans om te squeezen, maar dat is op 50 NL nog niet echt significant. Overigens vind ik coldcallen daar ook prima, daar gaat het niet om, zoals je terecht noemt crushed jouw hand zijn range daar, en is het zeker winstgevend om te callen daar en een potje in positie te spelen. Al vraag ik me dan af, wat doe je met bijvoorbeeld boeren in diezelfde spot, en waarom? Eens, de gedachtengang met 5betten ging idd wel erg ver.
Quote:Tweede puntje, in een hand open je KTo, je flopt dan QT8r IP en bet de flop, je checkt de turn en bet dan de river voor value. Vervolgens redeneer je dat de EV van een bet/bet/check lijn en een bet/check/bet niet ver van elkaar zal liggen. Daar ben ik het zeer mee oneens, een bet/bet/check lijn zal veel minder calls krijgen van Tx en 8x handen, puur omdat villain nog eventueel een derde bet zal moeten callen op de river en dus niet graag met een zwakke hand gaat callen als hij daar eigenlijk alleen een bluf verslaat (voor enorme stations gaat dit niet op uiteraard). Een bet/bet/check lijn is veel sterker, puur omdat villain nog niet weet wat er op de river gaat gebeuren. Een bet/check/bet lijn ziet er daarentegen veel bluffier uit, en omdat de showdown gelijk na de river komt zal villain veel eerder geneigd zijn om te callen met weake holdings als hij je niet gelooft. Bij een hand zoals jij daar hebt, middle pair met een sterke kicker, is de bet/check/bet lijn naar mijn mening veruit superieur aan de bet/bet/check lijn. Eens, viel me eigenlijk ook al op toen ik het zag. Zeker tegen recreatieve spelers zoals je zegt in de video is een bet/check/bet lijn veel beter omdat ze de river meestal vaker afcallen gewoon om een showdown te kunnen zien.
|
|
 Rang: Untouchable
|
JosDaBosS wrote:Sjorris wrote:Het valt me op dat het callen van (preflop) 3bets helemaal niet in je op komt bij het analyseren van situaties. Bijvoorbeeld met de K6o hand, waarbij je de button opent en je wordt ge3bet. Uiteraard is hier callen 'nicht im Frage', maar je kaart de optie ook verder niet aan. Zelf denk ik dat 3bets callen in positie met handen die goed kunnen floppen zeer winstgevend kan zijn (hier zitten uiteraard een hoop randvoorwaarden aan, zoals de lichtheid waarmee villains 3betten, het balanceren van je range, etc.). Dat is de ene kant van het verhaal. Zoals je zegt handen die goed kunnen floppen dus daar zit K6o niet bij lijkt me? 
Zoals ik al zei, uiteraard is callen met K6o geen optie, maar ik vind dat je op z'n minst even uit moet leggen waarom callen geen optie is. We hebben het hier over een coachingvideo, waarbij de basis en de algemene richtlijnen van het spel wordt uitgelegd (het is immers geen high-stakes video of zo), het gaat dan in mindere maten om het uitspelen van een specifieke hand, veel belangrijker is het gedachtenproces dat je je eigen moet maken om de hand correct te kunnen spelen.
|
|
|
Mooi dat er weer een video is VC. Hier een paar opmerkingen en vragen.
10min: A4c op een Q102r board. Je cbet de flop en dat lijkt me goed. Maar als hij bet na jouw turncheck kan je denk ik echt niet meer callen. Je hebt wel iets van showdownvalue door de 4 maar ik denk dat je het heel slecht doet tegen zijn range. Zeker zo'n passieve speler gaat op de turn niet ineens een draw uitbetten denk ik. Je hebt ook niet echt implied odds als je verbeterd omdat hij zo weinig behind heeft.
Ander puntje, ik snap het verhaal van 5handed en meer handen spelen ivm de blinds maar is het preflop met deze speler achter je handig om Ax te openen, zeker als hij short is?
15min: AJs op Jxxss board. Ik vind dit een goede play. Je legt ook goed uit waarom. Ik denk ook dat vooral positie hier erg belangrijk is. Als jij uit positie zit moet je gaan donken of het op de river laten aankomen om het geld erin te krijgen. Neig je hier meer naar een flopraise naarmate je dieper zit, of krijgen we het er IP toch wel in op de turn en river?
19min: OOP K7s openen op met Amunrai achter je. Inmiddels heb je al vaker in een pot met deze man gezeten en ook gezien dat hij postflop niet snel opgeeft. Is dit niet een mooi moment om wat selectiever te gaan openen? Ik snap wederom het belang van lichter openen omdat je 5-handed zit, en dat hij veel gemiste flops opgeeft. Maar aangezien hij zo licht afcalled met mindere handen denk ik dat je meer value kunt halen uit je sterke handen. Deze marginale handen kun je imo beter laten schieten, zeker omdat je postflop minder beweginsruimte hebt gezien zijn stacksize.
Je legt ook uit dat je liever positie op hem zou hebben. Je hebt dan veel meer informatie waardoor je dit soort handen beter tegen hem kunt spelen. Maar zoals de situatie nu is denk ik dat je hier je spel wat meer had mogen aanpassen.
Overigens denk ik dat we hier een note kunnen maken dat hij waarschijnlijk AX handen flat preflop (is sowieso aannemelijk en blijkt later oo). Nog een reden denk ik om vooral K9, A9+ te gaan openen waarmee je hem valuetowned bij een hit en daaronder meer te laten schieten.
25min: A3s op 227 board. Je cbet hier 3.5 in 4, is dat niet een beetje groot? Ik vind dat je op deze stakes je cbetsize moet aanpassen op het ''donkgehalte'' van je tegenstander. Dus bet kleiner als je het niet hebt, groter als je value wilt. Hier heeft WiltonTilt het over in zijn DC video's. Je kunt dit prima doen als villain niet in staat is om jou exploitable plays te exploiten. Een goede reg zal het oppikken dat je kleiner bet met mindere handen. Maar als iemand dit niet oppikt, dan kun je jezelf een betere prijs geven op een bluf. Je zult hier namelijk nooit gecalled gaan worden door een hand waarop je voorligt. Tegen deze specifieke villain heeft bijna pot betten daarom weinig toegevoegde waarde tov halve pot, omdat het niet voor value is op zo'n droog board.
Tot slot: deze games zien er idd vrij juicy uit. Is er een andere manier om villain's handen direct terug te zien aangezien HM deze hier niet displayed?
Verder erg fraai allemaal!
|
|
|
Mooi dat er weer een video is. Ga hem vandaag of morgen zeker kijken! Ben benieuwd! Heb erg veel van je vorige video's geleerd!
|
|
|
Sjorris wrote:Het valt me op dat het callen van (preflop) 3bets helemaal niet in je op komt bij het analyseren van situaties. Bijvoorbeeld met de K6o hand, waarbij je de button opent en je wordt ge3bet. Uiteraard is hier callen 'nicht im Frage', maar je kaart de optie ook verder niet aan. Zelf denk ik dat 3bets callen in positie met handen die goed kunnen floppen zeer winstgevend kan zijn (hier zitten uiteraard een hoop randvoorwaarden aan, zoals de lichtheid waarmee villains 3betten, het balanceren van je range, etc.). Dat is de ene kant van het verhaal.
De andere kant, dat villains jouw 3bets callen, noem je gelukkig in je tweede post, over de hand waarbij je op de button AQ coldcalled vs. de CO open van een degelijke speler. Je begint hier over zijn calling range, die je imo VEEL te decent inschat. Verder denk ik ook niet dat je op 50 NL ooit winstgevend kan 3betten met AQ in de veronderstelling dat je voorstaat als je het all-in kan 5betten. Een 3bet is volgens mij winstgevend daar omdat je kapitaliseert op de fouten die hij gaat maken in de 3bet pot, daarnaast ga je hem gewoon keihard ownen omdat je in positie zit en het initiatief hebt. Verder ontneem je de blinds de kans om te squeezen, maar dat is op 50 NL nog niet echt significant. Overigens vind ik coldcallen daar ook prima, daar gaat het niet om, zoals je terecht noemt crushed jouw hand zijn range daar, en is het zeker winstgevend om te callen daar en een potje in positie te spelen. Al vraag ik me dan af, wat doe je met bijvoorbeeld boeren in diezelfde spot, en waarom?
Tweede puntje, in een hand open je KTo, je flopt dan QT8r IP en bet de flop, je checkt de turn en bet dan de river voor value. Vervolgens redeneer je dat de EV van een bet/bet/check lijn en een bet/check/bet niet ver van elkaar zal liggen. Daar ben ik het zeer mee oneens, een bet/bet/check lijn zal veel minder calls krijgen van Tx en 8x handen, puur omdat villain nog eventueel een derde bet zal moeten callen op de river en dus niet graag met een zwakke hand gaat callen als hij daar eigenlijk alleen een bluf verslaat (voor enorme stations gaat dit niet op uiteraard). Een bet/bet/check lijn is veel sterker, puur omdat villain nog niet weet wat er op de river gaat gebeuren. Een bet/check/bet lijn ziet er daarentegen veel bluffier uit, en omdat de showdown gelijk na de river komt zal villain veel eerder geneigd zijn om te callen met weake holdings als hij je niet gelooft. Bij een hand zoals jij daar hebt, middle pair met een sterke kicker, is de bet/check/bet lijn naar mijn mening veruit superieur aan de bet/bet/check lijn.
over je eerste punt:
Het klopt idd dat ik weinig tot geen aandacht geef aan het callen van 3bets in positie. Ik heb besloten om dit nog niet te doen in mijn videoserie, puur vanwege de reden dat het echt moeilijk spelen is. In de eerste videos fold ik ook vaak op raises en fold ik ook op 3bets en leg ik het wel uit. teksten als: wat wil ik doen als hij gaat cbetten, ik hit niet vaak, wil ik gaan afcallen met een hit, ik wil initiatief hebben, ik wil bepalen wat er gebeurt etc etc etc.
Ik trek het mogelijk wat in het extreme puur om het goede voorbeeld te geven omdat lowstakes spelers veel te veel callen in hun oude speeltijl. Mogelijk dat ik het wat overdrijf, maar ik wil in principe bijbrengen dat preflop een 3bet callen geen optie is voor lowstakes/beginnende spelers. Dit vertel ik ook in mijn eerste videos, dat ik liever iets simpeler speel en goed dan ingewikkeld en beter.
Je hebt inderdaad wel gelijk, als je omhoog gaat, dan zul je ook wel eens een 3bet lucuratief kunnen callen en terugspelen op cbets, maar ik zie ook op de mid en high stakes dat heel veel regulars hier echt verkeerd en ev- over nadenken en grote fouten maken, zodat ze imo beter kunnen 4betten/folden.
Je tweede punt:
Ik zie het als volgt: ik denk dat de gemiddelde lowstakes speler hier niet valuebet en dat vind ik heel slecht.
you have to love agression
Ik denk dat het zo ongeveer is:
passief niet betten op turn en river <<<<<<< turn betten < river betten
Het klopt dat je minder calls krijgt op de turn van 8x en Tx, vanwege de nog te komen river...maar aan de andere kant krijg je wel value van de 9x en Jx op de turn waar je op de river geen value uit krijgt. Kortom het hangt er maar een beetje vanaf wat het meeste doorweegd en ik denk dat het close is. En ookal zou het zo zijn dat betten op de river iets beter is dan betten op de turn, het verschil daartussen is relatief heel klein met het verschil tussen 2 keer checken en dat wilde ik vooral meegeven.
prepare for awesomeness
|
|
|
Maukra wrote:Mooi dat er weer een video is VC. Hier een paar opmerkingen en vragen.
10min: A4c op een Q102r board. Je cbet de flop en dat lijkt me goed. Maar als hij bet na jouw turncheck kan je denk ik echt niet meer callen. Je hebt wel iets van showdownvalue door de 4 maar ik denk dat je het heel slecht doet tegen zijn range. Zeker zo'n passieve speler gaat op de turn niet ineens een draw uitbetten denk ik. Je hebt ook niet echt implied odds als je verbeterd omdat hij zo weinig behind heeft.
Ander puntje, ik snap het verhaal van 5handed en meer handen spelen ivm de blinds maar is het preflop met deze speler achter je handig om Ax te openen, zeker als hij short is?
15min: AJs op Jxxss board. Ik vind dit een goede play. Je legt ook goed uit waarom. Ik denk ook dat vooral positie hier erg belangrijk is. Als jij uit positie zit moet je gaan donken of het op de river laten aankomen om het geld erin te krijgen. Neig je hier meer naar een flopraise naarmate je dieper zit, of krijgen we het er IP toch wel in op de turn en river?
19min: OOP K7s openen op met Amunrai achter je. Inmiddels heb je al vaker in een pot met deze man gezeten en ook gezien dat hij postflop niet snel opgeeft. Is dit niet een mooi moment om wat selectiever te gaan openen? Ik snap wederom het belang van lichter openen omdat je 5-handed zit, en dat hij veel gemiste flops opgeeft. Maar aangezien hij zo licht afcalled met mindere handen denk ik dat je meer value kunt halen uit je sterke handen. Deze marginale handen kun je imo beter laten schieten, zeker omdat je postflop minder beweginsruimte hebt gezien zijn stacksize.
Je legt ook uit dat je liever positie op hem zou hebben. Je hebt dan veel meer informatie waardoor je dit soort handen beter tegen hem kunt spelen. Maar zoals de situatie nu is denk ik dat je hier je spel wat meer had mogen aanpassen.
Overigens denk ik dat we hier een note kunnen maken dat hij waarschijnlijk AX handen flat preflop (is sowieso aannemelijk en blijkt later oo). Nog een reden denk ik om vooral K9, A9+ te gaan openen waarmee je hem valuetowned bij een hit en daaronder meer te laten schieten.
25min: A3s op 227 board. Je cbet hier 3.5 in 4, is dat niet een beetje groot? Ik vind dat je op deze stakes je cbetsize moet aanpassen op het ''donkgehalte'' van je tegenstander. Dus bet kleiner als je het niet hebt, groter als je value wilt. Hier heeft WiltonTilt het over in zijn DC video's. Je kunt dit prima doen als villain niet in staat is om jou exploitable plays te exploiten. Een goede reg zal het oppikken dat je kleiner bet met mindere handen. Maar als iemand dit niet oppikt, dan kun je jezelf een betere prijs geven op een bluf. Je zult hier namelijk nooit gecalled gaan worden door een hand waarop je voorligt. Tegen deze specifieke villain heeft bijna pot betten daarom weinig toegevoegde waarde tov halve pot, omdat het niet voor value is op zo'n droog board.
Tot slot: deze games zien er idd vrij juicy uit. Is er een andere manier om villain's handen direct terug te zien aangezien HM deze hier niet displayed?
Verder erg fraai allemaal!
A4 hand: gaf ik al aan dat het marginaal is.
Over het openen van Ax, dit was in het begin van de video, ik had toen al wel door dat ie passief was, maar dat ie alles zou callen preflop dat kon ik toen nog niet verwachten. En dan nog opzich vind ik het wel prima, om elke keer tegen hem te spelen en hem lekker de flop te laten folden als ik cbet. Punt was in deze video, dat hij net een paar keer een pair hitte en mijn cbet calde en dat het tot een showdown kwam. Prima, op lange termijn hit ie niet veel flops, dus fold ie veel te veel PLUS door zijn passieve lijnen geeft ie mij ook nog kansen om te verbeteren op de turn/river, kortom dit is huge ev+ op de lange termijn imo.
K7: idem aan boven, als hij al zijn misses fold en bij een marginale hit passief gaat callen, adviseer ik alles te openen, te valuetownen bij een fraaie hand en te cbetten en daarna op te geven bij een mis + de kans dat je nog op de turn of river iets hit. Nee, ik leg dit volgens mij in de video ook uit, mogelijk dat ik het wat meer moet hebben over longterm thinking, want dit is echt een goed voorbeeld dat je je niet uit het veld moet laten slaan als het 3-4 keer tegen zit.
De AJ hand: ik begrijp je vraag niet helemaal, 3 kernwoorden die niet samengaan: dieper, oop en ip.
ja, OOP, tja ik bet gewoon oop, puur voor value tegen elke hit van de tegenstander, het zou interesanter worden met een hand als JTs of een andere flushdraw, ik ben sowieso wel van het doorbeuken, dus dat zal ik wss ook met die handen wel doen. Het wordt interesant als je iets dieper zit met zon sterke draw zit/weak pair+ draw en dan oop. Ervanuitgaande dat de tegenstander limp calde (ofja ik ga niet callen uit de blinds, dus preflop zou het dan hij limpt ik open vanaf de BB) en ik cbet en hij raist me dan. Dat zijn fraaie spots vooral als je wat dieper zit. Zonder specifieke reads, maar wel met zelf een heel agresief image, ga ik hier wss voor de 3bet commit. Je draw is zo sterk en mogelijk dat zo iemand nog de fold button kan vinden met een PP/ JX en een beetje aan het raisen was voor info.
Mocht ik IP AJs hebben en dieper zitten, neig ik naar dezelfde lijn als die ik aangaf in de video zonder reads op deze stakes, je hand is hier zo intens sterk, je wil hem graag laten doorbeuken als bluf en anders kun je het wel grotendeels all in krijgen op de turn/river mocht hij de turn checken. Mocht je een weakere hand hebben als slechts enkel een draw, dan neig ik meer naar raisen. Je voelt waarschijnlijk zelf wel aan, hoe extreem voorspelbaar dit is als je op de mid/high stakes speelt. Ik moet wel zeggen dat in de praktijk mensen maar heel weinig notes maken, maar je moet wel oppassen als je dit over 10 duizenden handen doet. Ik kijk zelf regelmatig in HM, met wat voor handen bekende regulars flop bets raisen en de frequentie en hetzelfde voor callen, soms zitten er zulke extreem fraaie conclusies bij!
Over de Ax hand waar ik 3.5 cbet, ja is mogelijk wel wat aan de grote kant, zou idd mogelijk 2.75 moeten betten, ben het wel eens met wat je neerzet.
nauw volgens mij staan er geen handen van villains in de HHs. Je kunt sowieso meteen na de hand drukken op het overzichtje met de winnaar van de hand en daarna het bedrag, dan zie je in een popuje hoe de hand ging.
prepare for awesomeness
|
|
|
Thx voor de uitgebreide reactie. Wat betreft die AJ hand: interessante punten. Vooral dat je op hogere stakes moet oppassen dat je niet alleen je pure draws maar ook je echte monsters wat meer ''gebalanceerd'' moet spelen (althans dat maak ik eruit op ).
Nog een ding. We zien je wijd openen en je hebt ook goed uitgelegd waarom je dat doet. Is het aan dit soort tafels en tegen bijvoorbeeld zo'n calling station als aan de linkertafel verstandig ook SC's te gaan openen?
Ik zou zelf in eerste instantie zeggen van niet. Ik denk dat je zo in lastige spots komt waarbij je bijvoorbeeld second pair flopt en niet meer weet of je voor value bet of je hand in een bluf aan het veranderen bent. Je wilt immers sterkte pairs floppen en value halen uit second pairs en draws, wat lastiger is met pak 'em beet 89s dan A4o.
Misschien leg ik ook wel teveel nadruk op handsterkte tegen dit soort 60/0 spelers, maar ik vind het prettig om wat meer opties te hebben dan de flop te betten en de turn te folden.
|
|
 Rang: Mr. Incredible
|
Mooie video! Jammer alleen dat de gemuckte handen niet zichtbaar zijn. Dit zou in een paar handen beter illustreren wat villains range is op bepaalde straten/acties. zoals bijvoorbeeld bij dat laatste setje op een 4 straight board.
Maar voor de rest weer erg leerzaam.
Bottom line... A grown man made a wager, he lost. End of Story.
|
|
|
 |
|
 |
Handen
Laatste forumposts
|
|
|
Poker Rakeback