|
|
 Rang: Admin
|
De tweede coachingvideo uit een serie voor low stakes spelers van VeryCrispy is uit.
Vragen of opmerkingen over deze video kunnen in deze thread.
PokerCollege >> Pokernet >>
Pokeren leren? PokerNet kijken! (of PokerCollege natuurlijk...)
|
|
 Rang: Untouchable
|
Wordt er nog een downloadbare versie ter beschikking gesteld?
|
|
|
Ja wordt nog aan gewerkt. Hadden wat problemen met de conversie naar een juist bestand.
Pokeren leren? PokerNet kijken! (of PokerCollege natuurlijk...)
|
|
|
Senor Ten wrote:Ja wordt nog aan gewerkt. Hadden wat problemen met de conversie naar een juist bestand.
Prima, goed bezig met deze videoserie!
|
|
 Rang: El Mágico
Lid sinds: 23-2-2007 Berichten: 5.003 Locatie: Taken to valuetown
|
Sjorris wrote:Senor Ten wrote:Ja wordt nog aan gewerkt. Hadden wat problemen met de conversie naar een juist bestand. Prima, goed bezig met deze videoserie!
KLIK
Afspelen doe je met een FLV player. Directe download.
pwnd door Bootjes, de koning
|
|
 Rang: Forumheld
|
Ik ga hem morgen zeker kijken! Heb al veel geleerd van video 1 en hoop dat het bij deze video het zelfde is.
|
|
 Rang: Mr. Incredible
|
Leuk filmpje. Die hand met boeren speel je wat mij betreft vanaf dat je aangeeft dat je een fout hebt gemaakt preflop, verder wel heel goed uit. Hoevaak je wel niet ziet dat als je zwakte toont op een 4 flushboard dat mensen je dan uit de hand gaan proberen te drukken voor hun hele stack is echt ongelooflijk.
Bottom line... A grown man made a wager, he lost. End of Story.
|
|
|
Downloadable iPod formaatje? (mp4 ofzo?) Zou wel tof zijn!
Verder: ga vooral door hiermee, zeer leerzaam dit!
Pokerblog: http://joost1982.pokerblog.nl/
|
|
|
Heb hem tussen het voetbal door alweer even zitten kijken. Bedankt weer. Geen hele spectaculaire dingen op die JJ na inderdaad maar hoe vaak is online poker niet zo? Keep them coming imo.
Oh ja, het is b-u-s-i-n-e-s-s
|
|
Lid sinds: 9-1-2007 Berichten: 1.875 Locatie: alphen aan den rijn
|
ga meteen kijken
|
|
|
Heb de video bekeken. Heb er zeker weer van geleerd maar van de eerste video natuurlijk meer. Maar dat hou je toch het is gewoon nu zaak om dingen te verfijnen en deze video's dragen voor mij daar zeker aan bij. Kijk al uit naar je volgende video. Je hebt mij geleerd om vanuit positie te spelen.
|
|
|
ga hem morgen bekijken.
Pokeren en poker kijken is niet de beste combinate
Drazzic; jij bent te eigenwijs Zeross|FML; niet
|
|
|
wickie wrote:Sjorris wrote:Senor Ten wrote:Ja wordt nog aan gewerkt. Hadden wat problemen met de conversie naar een juist bestand. Prima, goed bezig met deze videoserie! KLIKAfspelen doe je met een FLV player. Directe download. Toevallig ook nog een downloadversie van video 1?
Iig ga ik deze heel snel kijke! top idee! 
It's all about hardstyle
|
|
Lid sinds: 21-6-2007 Berichten: 4.501 Locatie: Vicieuze downswing.
|
Hele goeie video weer, bij deze (nogmaals) bedankt dat je ze maakt voor ons!
Keep them coming pls.
Waarvan akte.
|
|
 Rang: Heer van Stand
|
Met realplayer kun je ze gewoon beide downloaden en met real player afspelen. Ik ben dat nu aan het doen . Je kunt daarmee de meeste webvideos downloaden en die zijn dan in flash formaat.
|
|
 Rang: El Mágico
Lid sinds: 23-2-2007 Berichten: 5.003 Locatie: Taken to valuetown
|
Rprins wrote:Toevallig ook nog een downloadversie van video 1?
Jups.
pwnd door Bootjes, de koning
|
|
|
Heb de video net even bekeken en wat puntjes opgeschreven;
Bij de start van de video heb je je J9 IP en bet je bijna pot op de turn met je gutshot. Waarom is je bet daar relatief groot? Een wat kleinere bet veranderd de actie van villain niet maar het scheelt op de lange termijn echt veel in value.
Iets later heb je A8o op de button en de CO openraist. Ik denk dat dit juist prima situaties zijn om te 3betten. Villains spelen heel weinig terug en omdat je positie hebt heb je, in tegenstelling tot wat je zegt, echt niet vaak lastige situaties. Jij denkt immers, als het goed is, net een level hoger...prima spot om het villain lastig te maken dus.
Je openfold K5s op de button. Dat is echt heel tight imo. Je wilt een tighte abc sessie neerzetten, wat prima is, maar is dit niet net iets te?
Dan de JJ. Ik ben het ook daar niet helemaal met je eens. Ik vind JJ daar 3betten preflop zeker voor value! De range die jou crushed is 1,4%. Tegen een groot gedeelte van z'n range doe je het dus gewoon heel goed. Zeker omdat villain vaak op zal geven als hij de flop mist, wat dus betekend dat hij met handen als AK maar 3 kaarten krijgt om jou te verslaan ipv 5. De 'coinflip' is dus verre van een 50-50 situatie. Verder 3bet je hier preflop ook voor value/ter protectie tegen bijv AJ-. Dan zeg je dat je een fout maakt om te betten op de flop, om dat je niet bet voor value of als bluf. Ook hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ten eerste wordt het voor villain heel lastig om hier door te gaan met de helft van de 'overpairen'. Elke KK en QQ zonder schoppen zouden moeten folden en doen dat waarschijnlijk. Prima dus. Tegen heel veel azen heb je nog prima equity, alleen tegen AxKs/AxQs ben je crushed. En wat ik een beetje mis in je verhaaltje daar is dat je alleen maar 1st level aan het denken bent en je je spel slecht noemt op basis van jou holecards. Je neemt echter totaal niet mee wat jou range is en wat je kan reppen op zo'n board.
Tenslottte de A9o hand die je raist op de button om een limper af te straffen. Preflop is natuurlijk standaard, maar wat doe je verder als je bet daar gecallt wordt door 1 of beide speler(s), vanuit de '50nl' gedachte gezien?
... en dik.
- Crispy
Looking for a boost?
|
|
 Rang: Erg fraai
|
theraad wrote:Heb de video net even bekeken en wat puntjes opgeschreven;
Bij de start van de video heb je je J9 IP en bet je bijna pot op de turn met je gutshot. Waarom is je bet daar relatief groot? Een wat kleinere bet veranderd de actie van villain niet maar het scheelt op de lange termijn echt veel in value.
klopt, hij is relatief gezien groot, maar ik bet daar vaak erg groot omdat ik het signaal wil afgeven hem all in te kunnen zetten op de river. Ik meen me te herrineren dat als ie daar calde hij ongeveer evenveel punten heeft als de pot.
Quote: Iets later heb je A8o op de button en de CO openraist. Ik denk dat dit juist prima situaties zijn om te 3betten. Villains spelen heel weinig terug en omdat je positie hebt heb je, in tegenstelling tot wat je zegt, echt niet vaak lastige situaties. Jij denkt immers, als het goed is, net een level hoger...prima spot om het villain lastig te maken dus.
ik ben het met je eens dat je daar prima kunt 3betten.
Quote: Je openfold K5s op de button. Dat is echt heel tight imo. Je wilt een tighte abc sessie neerzetten, wat prima is, maar is dit niet net iets te?
Ook hier geld hetzelfde als hiervoor, ik denkt dat je dit idd kunt openen. Maar je moet de doelgroep niet uit het oog verliezen waarvoor dit soort handen spelen best wel lastig kan zijn en ik heb besloten om in het begin iig een redelijk tighte speelstijl te hanteren.
Quote: Dan de JJ. Ik ben het ook daar niet helemaal met je eens. Ik vind JJ daar 3betten preflop zeker voor value! De range die jou crushed is 1,4%. Tegen een groot gedeelte van z'n range doe je het dus gewoon heel goed. Zeker omdat villain vaak op zal geven als hij de flop mist, wat dus betekend dat hij met handen als AK maar 3 kaarten krijgt om jou te verslaan ipv 5. De 'coinflip' is dus verre van een 50-50 situatie. Verder 3bet je hier preflop ook voor value/ter protectie tegen bijv AJ-.
Ik ga voor makkelijke beslissingen, door agresief spel te combineren met positie. Persoonlijk vind ik het belangrijker om de boodschap over te brengen dat lowstakes spelers ergens over nadenken, over bijvoorbeeld in dit geval betten voor value/betten als bluf, dan dat ik de hand 100% goed speel/analyseer.
Ik denk niet dat je de hand hier voor value kan raisen, als iemand anders dat wel denkt prima, maar ik wil als boodschap meeegeven dat spelers er iig over nadenken en niet zomaar een hand als JJ zien en instaraisen zonder reden. Het is toch super als een lowstakes speler deze spot ziet en zelf gaat nadenken, ok, maar wat nu als jij hier geen JJ hebt, maar QQ, of wat nu als we geen JJ hebben maar 88, wat dan? Daar worden spelers beter van 
Mijn mening is dat je het beste daar kunt callen de reden daarvoor is zijn kleine raise range icm het postflop positienadeel. Ik wil het relatief gezien simpel houden en de weaknessen van villians exploiden, hier tegen zijn kleine range raisen is dat imo niet. Daarbij komt verder ook nog en dat heb ik niet besproken in de video realiseer ik me nu, dat als hij hier preflop 4bet all in pushed ik echt een set value spot met veel implied odds weggooi.
Quote: Dan zeg je dat je een fout maakt om te betten op de flop, om dat je niet bet voor value of als bluf. Ook hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ten eerste wordt het voor villain heel lastig om hier door te gaan met de helft van de 'overpairen'. Elke KK en QQ zonder schoppen zouden moeten folden en doen dat waarschijnlijk. Prima dus. Tegen heel veel azen heb je nog prima equity, alleen tegen AxKs/AxQs ben je crushed.
Het doel is simpel spel in positie, dit soort spots zijn echt lastig en dus naar mijn mening beter te vermijden. Op de mid/high stakes zijn moeilijke spots omvoormijdelijk, anders laat je zoveel value liggen en word je zo makkelijk te bespelen, maar dat is absoluut niet het geval op de lowstakes.
Quote: En wat ik een beetje mis in je verhaaltje daar is dat je alleen maar 1st level aan het denken bent en je je spel slecht noemt op basis van jou holecards. Je neemt echter totaal niet mee wat jou range is en wat je kan reppen op zo'n board.
lowstakes = 1st level denken, nogmaals jij bent niet de doelgroep.
Verder denk ik dat er geen value zit in reppen in die spot, omdat hij toch geen hand in zijn hand fold. Ik kan daar wel AAA gaan reppen, maar hij fold zijn AQo daar echt niet. Zoals ik al uitlegde zit er imo geen value in een bet als bluf.
Quote: Tenslottte de A9o hand die je raist op de button om een limper af te straffen. Preflop is natuurlijk standaard, maar wat doe je verder als je bet daar gecallt wordt door 1 of beide speler(s), vanuit de '50nl' gedachte gezien?
Afhankelijk wie er calt obv, maar gezien de ranges waar ik villians op zette, namelijk de eerste die best wel agresief speelde zette ik niet op Ax omdat hij dat denk ik weinig zal callen preflop.
Die tweede, wat meen ik een erg loose passive spelers was, kon echt van alles hebben, dus waarschijnlijk dat ik daar wel tegen zou doorbetten voor value. Ik vind dit een interesante spot en zal hier in de volgende video eens op terug komen, wat te doen daar bij weerstand in die hand.
Het is een leuke spot omdat het 2 typische spelers zijn, de ene best wel agresief en de ander huge loos passive, kortom, bij de een zit er als ie calt heel weinig in zijn range, (sc en pp over het algemeen) en de ander, daar zit zoveel in zijn range, dat bij een call je imo de turn voor value door kunt betten.
prepare for awesomeness
|
|
|
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb je video gewoon uit intresse gekeken en zeker niet met de verwachting om allerlei 'eye openers' tegen te komen. Als je in je achterhoofd het 'simpel houden' etc idee houdt dan snap ik je 'fout' met JJ een stuk beter.
Misschien een beetje off topic, maar wat ik me toch afvraag; Als je edge relatief groot is/kan zijn op deze limieten (in vergelijking met wat hogere stakes war je ook zker een edge kan hebben, maar die is vaak wat kleiner), is het dan niet juist ideaal om in meer potten te zitten, en, ondanks de hoge rake (wat idd een heel groot nadeel is!!), daardoor een veel grotere winrate kan halen. Ik denk dat je met heel tight spel heel veel value tegen regs laat liggen. Misschien een puntje voor je volgende video; Je spel meer openen tegen regulars in positie en ze postflop voor moelijke keuzes zetten.
... en dik.
- Crispy
Looking for a boost?
|
|
 Rang: Erg fraai
|
theraad wrote:Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb je video gewoon uit intresse gekeken en zeker niet met de verwachting om allerlei 'eye openers' tegen te komen. Als je in je achterhoofd het 'simpel houden' etc idee houdt dan snap ik je 'fout' met JJ een stuk beter. Misschien een beetje off topic, maar wat ik me toch afvraag; Als je edge relatief groot is/kan zijn op deze limieten (in vergelijking met wat hogere stakes war je ook zker een edge kan hebben, maar die is vaak wat kleiner), is het dan niet juist ideaal om in meer potten te zitten, en, ondanks de hoge rake (wat idd een heel groot nadeel is!!), daardoor een veel grotere winrate kan halen. Ik denk dat je met heel tight spel heel veel value tegen regs laat liggen. Misschien een puntje voor je volgende video; Je spel meer openen tegen regulars in positie en ze postflop voor moelijke keuzes zetten.
ik denk persoonlijk dat ik deze 50nl games met een vpip van 50+ kan beaten, sidebet iemand?
Maar punt is, tag met de nadruk op positie is imo de basis voor elke speler die nu op de micro/lowstakes speelt en deze nu nog niet beat maar die aan zijn spel wil werken om dit in de toekomst wel te gaan doen en mogelijk naar de mid/high stakes door te stomen.
Tom, 3kwart jaar geleden ben jij ook begonnen met een speelstijl die erg tight was, met de nadruk op positie en agressie.
Als een micro/lowstakes speler eenmaal die basis onder de knie heeft en de tegenstanders beat op de lowstakes, dan kan hij omhoog gaan en dan komt hij met ervaring erachter van hey, maar kijk eens, dit en dat is zijn range, kan ik hier nu niet eens raisen en dit en dat reppen, mogelijk niet heel standaard, maar wel ev+ schat ik in. Kijk en dan begint het echte pokeren, het anticiperen op elkaar, de metagaming, dan wordt het pas echt leuk 
Daarnaast vond ik dat er niet heel veel decent regulars aan tafel zaten, maar ik verwacht (en kan me sowieso nog 2 fraaie spots herrineren) dat ik in de volgende delen wel degelijk tegen een paar regulars inga.
In principe doe ik dat in deze video ook al wel tegen die tighte regular in die sb vs bb spot waar ik 53o raise, dat soort spots komen er denk ik nog wel een paar in de volgende video.
prepare for awesomeness
|
|
|
 |
|
 |